مقالات

بازي فكري بلاك آس


خلاصه :

بازی فکری بلاک آس (Blokus)

بازی فکری بلاک آس (Blokus) یک بازی صفحه ای استراتژیک، یک سرگرمی مناسب برای کودکان و بزرگسالان است.

این بازی تفکر فضایی بازیکن را درگیر خود می کند. رنگ های شفاف و روشن و قوانین ساده بازی مناسب برای سنین ۵ سال به بالاست.

اگرچه بزرگسالان نیز بطور یقین مجذوب این بازی مبارزه طلبانه خواهند شد.


هدف بازیکنان در این بازی جاگذاری تمامی قطعاتشان در صفحه بازی است. این بازی انتزاعی چهار نفره انجام می شود. اگرچه بازی دو نفره و سه نفره بلاک آس از لذت آن نمی کاهد.

معماهای این بازی را نیز به تنهایی می توان انجام داد. یک بازی بلاک آس بطور معمول ۳۰دقیقه به طول می انجامد. این بازی شامل ۸۴ قطعه از ۴ رنگ مختلف، یک صفحه بازی متشکل از ۴۰۰ مربع و یک دفترچه راهنمای بازیست.

بازی بلاک آس را به راحتی می توان آموخت، اما پیچیدگی های بازی در همان ابتدای شروع بازی خود را نشان می دهند. این بازی می تواند اعتیادآور باشد! حتی برای آن دسته از افرادی که عموما به بازی های انتزاعی علاقه ای ندارند.

بلاک آس را می توان کاتالیزور تفکر فضایی دانست زیرا بازیکن را وادار می کند قبل از گذاردن قطعه در صفحه ابتدا آن را در ذهن خودش شکل دهد. کودکان و بزرگسالان می توانند ساعات بسیاری را صرف لذت بردن از این بازی خانوادگی رقابت طلب کنند.

بلاک آس از جمله بازی هایی است که علاقه مندان بسیار زیادی داشته و حتی در قالب تورنمنت های حرفه ای نیز برگزار می شود.

بلاک آس موفقیت خود را با داشتن بازیکنان بیشماری از سراسر دنیا به اثبات رسانده است و اکنون تبدیل به یک بازی کلاسیک در اکثر کشورهای اروپا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن، آفریقای جنوبی و…. گردیده و هنوز هم در بسیاری کشورهای دیگر در حال گسترش است.

لیگ مسابقات بلاک آس برای دانش ­آموزان دوره دوم در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران