رویدادهای داخلی

نگاهی به.........

پیش دبستان

ستوده


خلاصه :

پیش­ دبستان دروازه ­ی ورود کودکان به دنیای آموزش رسمی است؛ به همین دلیل حسّاسیت و اهمّیت ویژه ­ای دارد.

رویکرد پیش‌دبستان ستوده

در ستوده باور داریم، انسان موفّق فردی است که در تمام ابعاد زندگی آموخته، رشد کرده و توانمند شده است. هدف‌گذاری ما، زمینه‌سازی برای رشد همه‌جانبه­ ی نوآموزان است.

در راه تحقّق این هدف در عین بهره ­گیری از دانش روز و ابزارهای نوین و کاربردی، از تعالیم ارزشمند اهل‌ بیت علیهم‌ السّلام و آموزه‌های تربیتی ایشان غافل نشده‌ایم و کوشیده‌ایم در محیطی پویا، متنوّع، بانشاط و کارا، با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی کودکان، فرصتی برای تجربه‌های سازنده‌ی آنان فراهم کنیم.

تعامل مؤثّر با والدین، همیار ما و نوآموزان در مسیر پرفراز و نشیب تربیت و آموزش خواهد بود.

 اهداف پیش‌دبستان ستوده

اهداف مورد نظر پیش‌دبستان ستوده در راستای ساحت‌های تبیین شده در سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش  و با توجّه به ویژگی‌های رشدی نوآموزان دوره ­ی پیش­ دبستانی، به شرح زیر است:

الف) ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی

1. شناخت بیشتر خداوند، اهل بیت (علیهم­ السّلام)  و کلام وحی و افزایش علاقه‌مندی به آن‌ها

2. آشنایی با فرهنگ پویای انتظار

3. اولویت دادن به اخلاق‌مداری در زندگی فردی و اجتماعی و توجّه به نوع­دوستی

4. تمرین به کارگیری درست اندیشه  و تلاش برای ایجاد روحیه­ ی مسئولیت­ پذیری

ب) ساحت علمی و فناوری

1. پیوند آموزش پیش­ دبستان با دبستان

2. تقویت روحیه­ ی جست‌وجوگری علمی و مشاهده‌‌ی دقیق

3. تلاش برای رشد تفکّر حلّ مسئله، تفکّر خلّاق و نقّادانه

4. ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی کتاب و افزایش گنجینه­ ی واژگان نوآموزان

5. آشنایی با زبان انگلیسی در عین احترام و حمایت از میراث فرهنگی و زبان شیرین فارسی

ج ) ساحت تربیت اجتماعی، شناختی

1. شناخت توانایی­ ها، احساسات و تفکّرات خود

2. حساسیت عاطفی نسبت به خانواده، خویشاوندان و اطرافیان و تقویت روحیه­‌ی کمک به دیگران

3. آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی خود و دیگران و تمرین آداب اجتماعی

4. مسئولیت ­پذیری اجتماعی و اهتمام به عبادات اجتماعی

 

ت) ساحت تربیت زیستی  و بدنی

1. مهارت مراقبت از سلامت تن و بهداشت روان

2. آشنایی با حریم شخصی

3. اهتمام به حرکات ورزشی

گروه پیش‌دبستان ستوده

در ادامه به معرّفی مختصر همکاران گروه متخصّص و باتجربه‌ی پیش‌دبستان می‌پردازیم.

1. معاونت آموزشی: بررسی و نظارت بر محتوای آموزشی و عملکرد اجرایی، فنون و ابزارهای نوین و به‌روز

2. روان­شناس مدرسه: رسیدگی به امور بالینی و بررسی محتوای تربیتی، تقویت عملکرد معلّمان و نوآموزان از طریق حضور در کلاس‌ها و مشاهده‌گری

5. معلّمان پایه: متشکّل از معلّمان باتجربه و دانشجویان رشته­ ی علوم تربیتی

6. سایر معلمان: تسهیل­ کنندگان و همراهان در امور فوق برنامه‌ی آموزشی که با توجه به تخصّص  مورد نیاز هر درس، با معلّمان پایه همراه خواهند بود.

 و نیز همه‌ی خانواده‌ی پویای ستوده که در کنار هم در مسیر پرورش فرزندان این سرزمین می‌کوشیم.

پیش‌دبستان ستوده و کرونا

سلامت نوآموزان همواره در اولویت ستوده است؛ لذا به منظور رعایت هرچه بهتر پروتکل­ های بهداشتی، اقدامات زیر در زمان حضور فرزندانمان انجام خواهد شد:

1. تقسیم­ بندی و گروه­بندی نوآموزان برای حضور در مدرسه در گروه­ های کوچک

2. ضدّعفونی کردن مستمر محیط و ابزارها

3. تجهیز مدرسه به  ابزار لازم جهت ضدّعفونی­ کردن فضای آموزشی

4. استفاده از ماسک توسّط معلّمان، کادر مدرسه و نوآموزان

5. استفاده‌‌ی حدّاكثری از فضاهای باز و گسترده‌ی مدرسه

6. نظارت مداوم بر رعایت پروتکل­ های بهداشتی توسّط معلّمان پایه

تغذیه در پیش‌دبستان ستوده

 در برنامه­ ی روزانه­ ی دانش ­آموزان دو میان وعده ­ی سبک، اعم از لقمه و میوه، توسّط والدین تهیه می­ شود. آماده­ سازی و مرتّب کردن محیط خوردن تغذیه در راستای خودتنظیمی و تمرین مسئولیت‌پذیری، با نظارت معلّمان پایه، بر عهده­ ی نوآموزان خواهد بود.

برنامه پیش دبستان یک 

برنامه پیش دبستان دو

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران