رویدادهای داخلی
نگاهی به.........
پیش دبستان
ستوده
خلاصه :
پیش دبستان دروازه ی ورود کودکان به دنیای آموزش رسمی است؛ به همین دلیل حسّاسیت و اهمّیت ویژه ای دارد.رویکرد پیشدبستان ستوده
در ستوده باور داریم، انسان موفّق فردی است که در تمام ابعاد زندگی آموخته، رشد کرده و توانمند شده است. هدفگذاری ما، زمینهسازی برای رشد همهجانبه ی نوآموزان است.
در راه تحقّق این هدف در عین بهره گیری از دانش روز و ابزارهای نوین و کاربردی، از تعالیم ارزشمند اهل بیت علیهم السّلام و آموزههای تربیتی ایشان غافل نشدهایم و کوشیدهایم در محیطی پویا، متنوّع، بانشاط و کارا، با در نظر گرفتن تفاوتهای فردی کودکان، فرصتی برای تجربههای سازندهی آنان فراهم کنیم.
تعامل مؤثّر با والدین، همیار ما و نوآموزان در مسیر پرفراز و نشیب تربیت و آموزش خواهد بود.
اهداف پیشدبستان ستوده
اهداف مورد نظر پیشدبستان ستوده در راستای ساحتهای تبیین شده در سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و با توجّه به ویژگیهای رشدی نوآموزان دوره ی پیش دبستانی، به شرح زیر است:
الف) ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی
1. شناخت بیشتر خداوند، اهل بیت (علیهم السّلام) و کلام وحی و افزایش علاقهمندی به آنها
2. آشنایی با فرهنگ پویای انتظار
3. اولویت دادن به اخلاقمداری در زندگی فردی و اجتماعی و توجّه به نوعدوستی
4. تمرین به کارگیری درست اندیشه و تلاش برای ایجاد روحیه ی مسئولیت پذیری
ب) ساحت علمی و فناوری
1. پیوند آموزش پیش دبستان با دبستان
2. تقویت روحیه ی جستوجوگری علمی و مشاهدهی دقیق
3. تلاش برای رشد تفکّر حلّ مسئله، تفکّر خلّاق و نقّادانه
4. ایجاد انگیزه برای مطالعهی کتاب و افزایش گنجینه ی واژگان نوآموزان
5. آشنایی با زبان انگلیسی در عین احترام و حمایت از میراث فرهنگی و زبان شیرین فارسی
ج ) ساحت تربیت اجتماعی، شناختی
1. شناخت توانایی ها، احساسات و تفکّرات خود
2. حساسیت عاطفی نسبت به خانواده، خویشاوندان و اطرافیان و تقویت روحیهی کمک به دیگران
3. آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی خود و دیگران و تمرین آداب اجتماعی
4. مسئولیت پذیری اجتماعی و اهتمام به عبادات اجتماعی
ت) ساحت تربیت زیستی و بدنی
1. مهارت مراقبت از سلامت تن و بهداشت روان
2. آشنایی با حریم شخصی
3. اهتمام به حرکات ورزشی
گروه پیشدبستان ستوده
در ادامه به معرّفی مختصر همکاران گروه متخصّص و باتجربهی پیشدبستان میپردازیم.
1. معاونت آموزشی: بررسی و نظارت بر محتوای آموزشی و عملکرد اجرایی، فنون و ابزارهای نوین و بهروز
2. روانشناس مدرسه: رسیدگی به امور بالینی و بررسی محتوای تربیتی، تقویت عملکرد معلّمان و نوآموزان از طریق حضور در کلاسها و مشاهدهگری
5. معلّمان پایه: متشکّل از معلّمان باتجربه و دانشجویان رشته ی علوم تربیتی
6. سایر معلمان: تسهیل کنندگان و همراهان در امور فوق برنامهی آموزشی که با توجه به تخصّص مورد نیاز هر درس، با معلّمان پایه همراه خواهند بود.
و نیز همهی خانوادهی پویای ستوده که در کنار هم در مسیر پرورش فرزندان این سرزمین میکوشیم.
پیشدبستان ستوده و کرونا
سلامت نوآموزان همواره در اولویت ستوده است؛ لذا به منظور رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی، اقدامات زیر در زمان حضور فرزندانمان انجام خواهد شد:
1. تقسیم بندی و گروهبندی نوآموزان برای حضور در مدرسه در گروه های کوچک
2. ضدّعفونی کردن مستمر محیط و ابزارها
3. تجهیز مدرسه به ابزار لازم جهت ضدّعفونی کردن فضای آموزشی
4. استفاده از ماسک توسّط معلّمان، کادر مدرسه و نوآموزان
5. استفادهی حدّاكثری از فضاهای باز و گستردهی مدرسه
6. نظارت مداوم بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسّط معلّمان پایه
تغذیه در پیشدبستان ستوده
در برنامه ی روزانه ی دانش آموزان دو میان وعده ی سبک، اعم از لقمه و میوه، توسّط والدین تهیه می شود. آماده سازی و مرتّب کردن محیط خوردن تغذیه در راستای خودتنظیمی و تمرین مسئولیتپذیری، با نظارت معلّمان پایه، بر عهده ی نوآموزان خواهد بود.