معرفی

(درباره ما)

رسالت مجتمع آموزشی فرهنگی دخترانه ستوده دانش

بیانیه


خلاصه :

تربیت و تعلیم دانش‌آموزانی دین محور، آگاه به علوم روز، آشنا به زمان و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمّدی

كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ  سوره ابراهيم ﴿۲۴﴾

مجتمع آموزشی دخترانه ستوده، مرکز آموزشی اسلامی و غیر دولتی است که در چارچوب نظام آموزش و پرورش کشور برای تربیت و تعلیم دانش‌آموزانی دین‌محور، آگاه به علوم روز، آشنا به زمان و متعهد به آرمان­‌ها و ارزش‌­های اسلام ناب محمّدی صلّی الله علیه و آله و سلّم در سال ۱۳۷۱ پایه‌گذاری شده است.

مجتمع، با اعتقاد و استناد به اصول، باورها و ارزش‌­های اسلامی و ظرفیت و جامعیت مکتب امام صادق علیه‌­السّلام، علم را نوری خدایی و علم آموزی (مبتنی بر علوم و معارف اسلامی) توأم با تهذیب نفس را سرمایه‌ه­ای ارزشمند در رشد و کمال دانش آموزان مستعد در دستیابی به حیات طیّبه­‌ی انسانی می­‌داند و بر آن است تا با بهره­‌گیری از آموزه­‌ها و تجارب اندیشمندان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و همکاری نخبگان علمی مهذّب، ضمن تحقق بخشیدن به برخی از توانمندی­‌های زنان مسلمان (در عرصه خدمات اجتماعی/ فرهنگی) الگویی نوین در نظام آموزش و پرورش کشور ارائه نماید.

مجتمع برای دستیابی به اهداف و ارتقاء مستمر کیفیت خود، توجه جدی به بیانیه­‌ی رسالت خود را ضروری می­‌داند که بخش­‌هایی از آن عبارت است از:

  1. جذب معلّمان و مربیان نخبه و مؤمن، مهذّب و... با تأکید بر تحقق نقش تربیتی آنان در برنامه­‌های آموزشی و رشد مستمر آنان متناسب با دانش روز و نیازها و مقتضیات دانش‌آموزان و جامعه.
  2. جذب دانش آموزان برجسته و با استعداد از بین خانواده­ های متدیّن.
  3. رشد فزاینده فضای علمی برخوردار از نشاط، انگیزه، خلّاقیّت و دانش‌­پژوهی و ارائه­‌ی آموزه‌­ها و الگوهای مرتبط با تحقق نقش الهی زن در خانواده و جامعه­‌ی اسلامی.

این مجتمع به عنوان مرکز آموزشی برآمده از انقلاب اسلامی ایران، پیروی از ولایت فقیه را در امتداد پیروی از پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و أئمّه اطهارعلیهم­‌السّلام یکی از مبانی اساسی خود دانسته و در این راستا تحقق بار اصلی رسالت خود را بر دوش مدیران، معلّمان، مربیان و کارکنان خود می­‌داند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران